Helg

Då var man ledig i helgen. Imorgon skulle kusinerna från ön ha kommit och hälsat på men min mor tog lite fel på helg. Det var tydligen nästa helg dom skulle komma. Så nu måste jag tydligen festa ändå. Fan också Fa..aaan. Nej men det ska vi kanske ordna.

Ringde ett litet samtal till Radiotjänst idag eftersom jag skulle säga upp min tvlicens. Detta kommer inte bli lätt tänkte jag i förväg, men ack så fel jag hade. Det gick som en dans på rosor. Dom kanske inte är allt för dumma däruppe i Kiruna. Samtalet pågick i cirkus 10 sekunder och gick ungefär såhär;

Jag: hej, jag skulle vilja säga upp min Tv-licens.
Radiotjänst-tjejen: personnummer?
Jag: 881026-****
Radiotjänst-tjejen: Johanna Olsson?
Jag: Ja det är jag.
Radiotjänst-tjejen: Okej du kan riva din faktura. Tack hej *klick*
Jag: Hallå, jaha okej hejdå!

Och den ända anledningen till att skriver ner detta helt ointressanta samtal är att jag har absolut inget annat att göra medans jag väntar på att hörlurarna ska laddas så att kan kan kolla på Hur Jag Träffade Din Mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0