Så sjukt sjukt

Kom precis hem från Björklinge och Matilda. Vi frossade (som vanligt) framför När lammen tystnar, sjukt bra film.
Nu sitter man här med feberfrossa, värk panodil (varför har vi panodil och inte alvedon?). Det var riktigt länge sen jag var så här sjuk, om man inte räknar med min tillfälliga hjärnblödning i onsdags. Det är inte roligt, kryper i hela kroppen och fryser och svettas samtidigt, bara inte den obligatoriska hostan kommer så är jag lycklig ändå. Nej, snart ska jag sova och sova länge.

Kom hem idag och märkte att allt var som vanligt hemma. Första pappa säger är, "har du sett min nya drive johanna?, kommer tjäna minst 20 meter på utslagen den här säsongen!"

Sen kom det givna dåliga skämtet, "Johanna kan du hjälpa mig i köket, jag behöver ett rivjärn!" För dom som inte fattade det dåliga skämtet så tycker pappa att det är roligt att jämnföra kvinnor med rivjärn när han ska skämtar.
Livet fortsätter som vanligt på Vretalundsvägen 15, det spelar ingen roll hur länge jag är borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0