Folk med mobiler - en vetenskap

Tänk hur folk är beroende av sina mobiler egentligen. Kan knappt låta dom ligga en timme utan att kolla om det hänt något.
Man kan inte ens prata med någon i ett par minuter urtan att dom måste skriva minst två sms. Svårt och vänta tills man lagt på? "Vänta ska bara göra en sak". Som att man inte hör att dom skriver sms när man sitter i luren.
Alkohol minskar inte mobilanvändandet direkt. Fyllesamtal hit, fyllesamtal dit. Jag klagar inte för jag ringer ganska flitigt själv på fyllan men det fascinerar mig en hel del hur ologiskt man tänker på fyllan. Tror att den som ligger ocgh sover ska gå upp hämta hemtelefonen och ringa upp bara för att någon är snål och har kontantkort. Sen kommer dom hatiska smsen. "Svikare" "Glöm att jag svarar nästa gång du ringer och ska berätta en hemlighet." Logiskt, verkligen! Det roliga är att när man själv är den personen som ringer och skickar sms så är det helt självklart för en själv att personen man ringer är självisk och lat för att den vägrar ringa upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0