Euro 2008

Okej nu kommer en snabb genomgång av sommarens äventyr. Onsdagen den 11 juni satte jag och Malin oss på det första tåget ner mot Innsbrück. Den 12:e kom vi till münchen där vi stannade en natt. Två saker vi förväntade oss hitta var god öl och festsugna fotbbollsälskande tyskar. Ölen ska man inte snacka om, jag vet inte om jag och Malin är sämst på att hitta ställen där dom sålde öl men vi gick in i kanske 5 supermarket och hittade bara en sorts öl överallt. Jaja tänkte vi och drog hem till hotellet för att förfesta inför matchen (Tyskland spelade den kvällen). Sen glada i hågen ut på stan för att festa "German Style" och vad hittar vi? Jo ingenting, ingenstans var det fest. Inte ens på torget där vi tidigare under dagen sett dom sätta upp scener och öltält och skit. Det hela slutade med att vi satt på nån resurang och drack en öl och kollade matchen.  Dagen efter drog vi ner till Innsbrück och ut till campingen, och nu orkar jag inte skriva mer (inte bara för att resten av veckan är som en dimma av dagar som glider ihop). Allt man kanske säga är det var en skitrolig vecka och inte ens regn, rusk och feberfrossa tog mig i ryggen. Kanske skriver mer sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0