Kväll hos grannen

Kvällen tillbringades på andra sidan gatan hos Kotta. Vi drog in till stan för att hyra film på Statoil. Som om inte Stovreta kunde bli mer ödsligt nu kan man inte hyra film längre, eller om man inte räknar med dom 20 filmerna som går att hyra på Konsum. Väl inne på Statoil blev det 2 filmer, chips, dipp, läsk och glass. 
Film 1, The Village, ett stort skämt om du frågar mig. Snabbresumé: Amishliknande by under hot från Jabba-the-hut look-alikes. Vilket senare visade sig vara dom "äldre" i byn som klätt ut sig.

Film 2, The Grudge, fan bilderna sitter fast på näthinnan.

Sedan fick jag en lektion i bloggkunskap, välbehövlig, tack tack.

Imorgon är det jag som börjar packa mina saker, men det är inet lätt ska jag säga. Hur packar man ihop sina saker och flyttat från det hus där man har bott i 20 år? Det är blandade känslor, å ena sidan ska det bli så j*vla skönt att ha något eget men å andra sidan inser man nu när det börjar bli allvar hur mycket man kommer längta hem. En annan som inte kan åka utomlands en vecka utan att längta hem. Tänk hur mycket man får gratis genom att bo hemma. Bra att det ska ta 20 år innan man inser hur tacksam man egentligen ska vara. Jaja djupa tankar i natten. Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0